ninaincanada.reismee.nl

de vlucht

Hi!

Gisteren was het, na maanden voorbereiding, eindelijk tijd voor vertrek. Na het afscheid nemen leverden we de koffer in en gingen we door de douane. Dat verliep allemaal redelijk soepel en toen gingen we het vliegtuig in. De meesten van ons hadden Travel Active High School shirts aan, waardoor we meteen de aandacht trokken van de stewardessen en zij wilden weten wat wij gingen doen. De vlucht was ook prima, op meedere keren turbulentie en 2 constant jankende en schreeuwende kinderen na. De de landing ging het een stuk minder. Ten eerste werden wij naar de verkeerde rij gewezen, waar wij 15 minuten hebben verspild totdat wij erachter kwamen dat we ergens anders moesten zijn. Toen we doorliepen en eindelijk op de plek kwamen waar we wel moesten zijn kwamen we terecht in een rij voor het geven van de 'study permit'. Hier waren 17 balies voor, waarvan er 2 open waren die ook nog heeel langzaam bezig waren. Ondertussen hadden wij nog 40 minuten totdat ons volgende vliegtuig vertrok. Wij werden een beetje gestresst en vroegen om hulp aan een man. Hij zei: 'Yeah you're probably going to miss your flight." En toen begon hij te lachen. Wij besloten zielig te doen bij de rest van de rij waardoor wij het grootste deel van de mensen voorbij konden. Toen wij eindelijk allemaal ons study permit hadden moesten we zoeken naar de volgende gate (wat nog best moeilijk was want dat vliegveld in toronto is echt een chaos). Ondertussen moesten we weer opnieuw langs security toen het 15.30 was, precies de tijd dat ons vliegtuig zou vertrekken. Security ging gelukkig lekker snel en we besloten naar de gate te rennen. Een meisje belde ondertussen anderen van onze groep die al in het vliegtuig zaten (zij hadden geen study permit nodig) zodat zij aan het personeel konden doorgeven dat ze echt nog maar heel kort hoefden te wachten. (Zij had daar alleen wel een extra hand voor nodig dus ik heb ook met haar koffer gerend.) De mensen bij de gate zagen ons al aan komen rennen en zetten ons weer op de vlucht (ze hadden ons eraf gehaald omdat we er niet waren). Uiteindelijk zaten we dus allemaal in de vlucht.

Ook deze vlucht verliep verder prima en gelukkig was ook al onze bagage overgekomen. Op het vliegveld werden een jongen waarmee ik was gevlogen en ik opgehaald door mensen van het programma die ons naar het hotel brachten. Na even douchen ben ik redelijk snel in slaap gevallen, want het was best een zware dag hahahahaha.

Dat was het weer voor vandaag, tot de volgende keer :)

Sandra

Dat was spannend, maar goed gedaan. Veel plezier!

Frans

Wat een reis was dat!
Nu nog een busreis(je) :-)
Veel plezier!

Oma Ton

Bijzondere reis zeg en goed gereageerd!
Mooi bericht,veel plezier!

Wim

Een bijzondere reis met goed resultaat!
En jullie hebben als “ team “ prima gehandeld.
Veel plezier!

Opa Jan

Leuk om te lezen .

Jeroen

Leuk om je te volgen. Veel plezier daar. Het is eindelijk begonnen.

Liesbeth

Oei, dat was spannend! Maar je hebt een goed verhaal?
Veel succes met de laatste etappe!