ninaincanada.reismee.nl

December

December was een erg drukke maand.

  • Als eerste was het schoolfeest. Het zou eigenlijk vanaf 20.00 tot 23.00 zijn, maar we zouden die avond een flinke storm krijgen dus het was verplaatst naar 18.00-21.00. Na het eten thuis ging ik naar Jessie’s huis met Karla, Magda en Giorgia en daar maakten we ons klaar voor het feest. Toen we op school kwamen gingen we eerst vooral veel foto’s maken met elkaar en daarna gingen Karla en ik samen dansen. Het was leuk, maar de muziekkeuzes van de DJ waren bijzonder, want hij speelde vooral heel veel langzame liedjes haha.

  • In december was de eerste echte sneeuw van het jaar, want deze keer bleef het echt liggen. Ik was ziek thuis op die dag, want ik had heel veel hoofdpijn dus ik heb een sneeuwpop gemaakt in mijn eentje en ik moest Gunner uitlaten en hij trok mij bijna omver een sneeuwberg in.

  • Mijn vriendinnen en ik hebben in december secret santa gedaan. Dat was wel prima, ik moest iets kopen voor Jessie, dus ik heb een leeg scrapbook gekocht en de voorkant versierd. Rebekah had mij en zij had voor mij een pyjama gekocht (de stof irriteert mijn huid dus ik kan hem niet aan haha), maar toen ze het aan mij gaf ging zij met iedereen naar Tim Hortons in de pauze, maar er was geen plek meer in de auto voor mij, dus ik moest het in mijn eentje open maken, dus dat was wel een beetje jammer.

  • In december hebben we natuurlijk ook kerst gevierd. Kerst hier is eigenlijk best wel hetzelfde als thuis, behalve dat hier kerstavond veel belangrijker is en ze geen 2e kerstdag hebben. Op kerstavond hebben we lekker gegeten en daarna gingen we met de auto naar de kerstlampjes buiten kijken, want mensen versieren hier de buitenkant van hun huis veel meer. Toen gingen we even naar Nanny’s beste vriendin en daarna gingen we terug naar huis. Daar hebben we hapjes gemaakt en toen gingen we alvast een paar cadeautjes uitpakken. Daarna gingen we slapen. De volgende ochtend maakte Adrian mij om 7 uur ’s ochtends wakker en toen gingen we de rest van de cadeautjes uitpakken. Daarna gingen we ontbijten en toen ging iedereen zn cadeautjes opruimen en een beetje zn eigen ding doen. Het was erg leuk.

  • In de kerstvakantie hadden we ook een activiteit met alle internationals, namelijk pizza eten, een schilderij maken en curling. Dat was erg leuk en gezellig. Curling is helemaal niet zo moeilijk maar het deed wel pijn aan mijn knie want ik kwam steeds te hard neer op het ijs hahah.

  • Op 30 december ging ik logeren bij Karla en de dag erna hebben we een grote sneeuwpop gemaakt en daarna gingen we naar Rebekah’s huis voor een nieuwjaarsfeestje en daarna bleef ik nog een nachtje bij Karla slapen. Dat was erg gezellig, maar ik heb (buiten ons eigen vuurwerk) geen vuurwerk gezien dus dat was wel jammer (en ze hadden ook geen oliebollen :().

  • Nu nog wat leuke kleine dingetjes:
  • - Het brandalarm was weer afgegaan omdat mensen aan het vapen waren in de wc’s. De rector was weer heeel chagerijnig haha.
  • - Ik had een recept voor Nederlandse pannenkoeken gevonden en ik weet niet of het aan het recept, aan de Canadese ingrediënten of aan mij ligt maar ze waren echt niet te eten.
  • - Op school hebben we soms een pizzaparty tijdens de lunch met alle internationals en bij de pizzaparty in december gingen we ook koekjes versieren, dat was erg grappig.
  • - De eerste dag van de kerstvakantie was op donderdag, en hier komt niemand meer naar school vanaf dinsdag, dus op dinsdag waren er echt 30 mensen in school ofzo (hoeveel er waren op woensdag weet ik niet, want ik was er toen ook niet).

Reacties

Reacties

Kim

Leuk Nienn, ik moet met oud en nieuw toch maar eens naar Canada ;)

Sandra

Weer super leuk om te lezen. Je maakt er echt wat leuks van daar!

Martijn

Mooie ervaringen! Gaat snel hè?

Mariëtte

Ha Nina, wat maak jij een leuke dingen mee zeg! Deze ervaring moet wel heel bijzonder zijn!

Opa Jan

Was weer even genieten van je verhaal heel leuk.

Oma Ton

In gedachten zie ik je bezig: heel actief, hoor! En leuk geschreven Nina!

Wim en Tilly

Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Jij kan niet naar school en wij krijgen leuke verhalen van je. Groetjes ?

Sacha

Wat leuk om mee te maken hoe kerstmis in elders gevierd wordt.
Misschien kun je de pyjama eerst een paar keer wassen? Het kan aan de kleurstoffen liggen.
Veel plezier nog, Sacha.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!