ninaincanada.reismee.nl

Ik leef nog :)

Hallootjes,

Daar ben ik weer, een beetje later dan gepland maar toch hahaha.

De orkaan heeft ons ontweken, dus we hadden alleen een beetje wind. Ik was zondagochtend, 17 september, vrijwilligers werk aan het doen met het voetbalteam en daarvoor waren we buiten aan het water, dus ik heb de wind wel gevoeld maar alle bomen staan nog!

Na het vrijwilligerswerk ging ik met de internationale studenten mijn verjaardag vieren. Een Spaanse jongen, Nico, was ook jarig dus we vierden het samen. Dat was wel gezellig, maar de groep internationals op school is best groot en ik ben maar met een paar bevriend dus op sommige momenten was het ook wel saai. Verder heb ik niet veel gedaan op mijn verjaardag.

Dinsdag 19 september hadden we weer een wedstrijd (we hebben 3 wedstrijden per week). Het was de zwaarste wedstrijd die ik hier tot nu toe heb gespeeld, want het regende ongelooflijk hard en er was ook heel veel wind. Na 20 minuten was ik zo doorweekt dat het leek alsof ik met al mijn kleren aan het zwembad in gesprongen was en daardoor was rennen tegen de wind in ook 10x zo zwaar. Gelukkig hebben we wel gewonnen. Op vrijdag 22 september heb ik tegen Glace Bay (veruit het slechtse team in de competitie) mijn eerste doelpunt van het seizoen gescoord (we hebben gewonnen met 8-0).

Zaterdag 23 september hadden we oriëntatie met het NSISP (Nova Scotia International Student Program). We gingen met de schoolbus naar Baddeck en we zijn daar eerst met een kabelbaan een berg op gegaan (ik zat in een hokje ding met een ambassador van school die ons uitgebreid ging vertellen dat zo'n kabelbaan best gevaarlijk is dus ik werd bang hahah). Toen we allemaal weer beneden waren gingen de 3 verschillende schoolbussen naar verschillende activiteiten (wij zaten in de bus met Sydney Academie, zij hadden veel te veel energie). Eerst gingen wij naar een barbecue (was erg lekker). Daarna gingen we een boottocht doen (ik werd een beetje zeeziek maar het uitzicht was wel mooi). Tot slot gingen we naar een museum over Alexander Graham Bell (hij heeft zo'n beetje alle coole dingen uitgevonden, dus dat was erg interessant). Daarna gingen we weer terug naar huis.

Toen was het Frosh week op school, dat is een soort thema week waar je je elke dag moet aankleden als het gekozen thema. Maandag en dinsdag waren Adam Sandler day en Tropical Tuesday, maar ik had niet echt goede kleding daarvoor dus daar deed ik niet echt aan mee. Woensdag was Barbie day. Mijn vriendinnen en ik hadden allemaal een rokje aan naar school en ik had een roze trui. Donderdag was spirit day, dus we moesten allemaal in groen en geel komen (de schoolkleuren) en in de pauze kon je facepaint op je gezicht doen (ik kreeg er een allergische reactie van dus ik heb dat spul zo ver mogelijk van mijn gezicht af gehouden). Vrijdag was de laatste dag van Frosh week, en het was orange shirt day, om de Mi'kmaq kinderen te herdenken die zijn overleden (heel lang verhaal).

Zaterdag 30 september ging ik met mijn gastgezin een hike doen. Het was erg leuk, maar wel heel modderig dus alles was smerig toen we klaar waren. Daarna ging ik naar het huis van een vriendin, Magda (Duitsland). Daar hadden we een slaapfeestje met al mn nieuwe vriendinnen: Karla (Duitsland), Jessie (Korea), Giorgia (Italië) en Rebekah (Canada). Dat was heel gezellig, maar ik sliep in een tweepersoonsbed met Jessie en ze was de hele nacht bezig met mij uit bed duwen hahaha.

Nu nog wat korte mededelingen:

- Ik heb mijn eerste biologie toets gedaan en ik heb een 92/100 gehaald.

- Mijn tweede goal van het seizoen was tegen Riverview (het beste team uit de competitie) maar we hebben die wedstrijd wel met 3-1 verloren.

- Er zijn hier veel muggen en ik ben voor ze bijna allemaal allergisch dus ze worden allemaal huge en laten blauwe plekken achter hahaha.

Dat was het wel zo'n beetje! Tot de volgende keer!!!



Reacties

Reacties

Martijn

Leuk om weer een verhaal te lezen! Het was een superleuke eerste maand, zo ??

Sandra

Lekker druk met allemaal leuke dingen. Heel leuk om te lezen! Ga vooral door met heel veel plezier maken!

Liesbeth Elberse-van Beek

Klinkt goed Nina! Voetbal, vriendinnen, leuke uitstapjes en een mooi resultaat voor biologie?! Veel plezier!

Wendy van Beek

Bezige bij hoor! Have fun de komende weken.

Wim en tilly

Jij bent erg actief daar. Leuk om je verhalen te lezen.
Geweldige ervaring met al die internationale contacten.
Je zult weinig Nederlands spreken.
Ook komende maand veel plezier.

Jan en Ton

Heel fijn, weer een uitgebreid bericht van je te lezen! Je hebt het best wel druk, maar ook met leuke dingen! Geniet van alles, veel liefs van ons!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!