ninaincanada.reismee.nl

Oktober

Hallootjes, ik was helemaal vergeten dat dit blog bestond, maar ik ben er weer :)

Er is heel veel gebeurd in oktober!

  • Op 12 oktober was Adrian (mijn gastbroertje) jarig, hij werd 11. Sara (Japanse gastzus) en ik hebben heel veel ballonnen voor hem opgeblazen en Melissa (gastmoeder) had pizza gekocht voor het avondeten. Als cadeautje hadden Sara en ik Pokémon kaarten voor hem gekocht, want hij vroeg ons elke keer als we in de winkel waren of we Pokémon kaarten voor hem konden kopen (en we zeiden elke keer nee).

  • In oktober was ook de eerste thuiswedstrijd van het ijshockeyteam van onze school. Dat noemen ze hier de homeopener en het is een erg belangrijk ding voor de schoolspirit. Bijna de hele school was bij de wedstrijd en iedereen had groen en geel aan (de schoolkleuren). Het team van onze school (Marauders) speelde tegen het team van Sydney Academy (Wildcats). De Marauders wonnen met 6-1.

  • In oktober hebben we ook Halloween gevierd. Eerst hadden we een feestje met alle internationale studenten van onze school. We hadden daar een kampvuur en barbecue met lekker eten en we hebben ook pompoenen gecarved. Een paar dagen later, toen het echt Halloween was, gingen Sara en ik trick-or-treaten in de buurt, en we hadden heel veel lekkere snacks verzameld. Daarna hebben we ook thuis pompoenen gecarved. Het was erg leuk! Melissa en Adrian houden heel erg van horror films, dus voor hun is Halloween geweldig. Zij wilden dan ook naar allemaal Halloween events. Een weekend zijn we naar een haunted barn geweest, een soort spookhuis, waar ze ons de hele tijd gingen laten schrikken. Sara en ik konden die avond niet meer praten. De week daarna gingen we naar Fright Night in het wildlife park en Melissa had ons dus verteld dat dat echt 10x enger is dan de haunted barn. Ik was die hele week gestresst en een uur voordat we vertrokken stond ik huilend in mijn kamer omdat ik echt niet durfde. Uiteindelijk viel het heeeel erg mee en vond ik het eigenlijk minder eng dan de haunted barn. Het was dus uiteindelijk wel een leuke ervaring!

  • Het was ook een maand met veel voetbal. Het normale seizoen was halverwege de maand afgelopen dus het was tijd voor play-offs voor een plekje in het provinciale kampioenschap. Wij moesten tegen Sydney Academy en het was best of three, dus we moesten 2 van de 3 wedstrijden winnen. In het normale seizoen hebben we tegen hun alles gewonnen, dus we dachten dat het wel goed zou komen, maar we konden alleen de eerste wedstrijd winnen en de anderen hebben we verloren. Daarmee was het voetbalseizoen dus afgelopen, maar omdat we er van tevoren wel een beetje vanuit gingen dat we van Sydney Academy zouden winnen en dus naar Halifax zouden gaan, had onze coach ‘vrijwilligerswerk’ voor ons geregeld waarmee we de trip naar Halifax mee konden betalen. Ondanks dat we niet haar Halifax gingen, hebben we het werk wel gedaan, wat erg gezellig was maar het was wel heel koud haha.

Dat was het wel zo’n beetje voor oktober. Wel heb ik nog wat leuke ‘feitjes’ over Canada

  • - Hier vieren ze thanksgiving op 14 oktober. Van tevoren dacht ik dat het een heel groot ding zou worden maar buiten dat we kalkoen hadden in plaats van kip was het niet iets heel bijzonders.
  • - Canadezen versieren de buitenkanten van hun huis veel meer met lampjes dan mensen in Nederland doen. Bijna elk huis had allemaal Halloween versieringen hangen buiten en er waren ook heel veel lampjes.

Reacties

Reacties

Kim

Leuk Ninaa!

Sandra

Leuk verhaal weer, mooie ervaringen!

Martijn

Superleuk verhaal weer, leuk om nog even over oktober te lezen!

Liesbeth

Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Ook hele andere dingen dan hier, bijv. Halloween?

Wim en Tilly Jacobs

Heel leuk, al die ervaringen. Dat worden herinneringen, die die altijd bij je blijven.
Geniet nog meer de komende tijd.

Jan en Ton

Heel mooi, je verhaal. Het wordt een dagboek voor jezelf, en wij genieten mee! Dank je wel!
Blijf genieten van deze bijzondere periode, liefs van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!