ninaincanada.reismee.nl

eerste schoolweek

Hiii :)

Vandaag was de laatste dag van de 1e schoolweek. Ik ben nu 5 dagen bij het gastgezin en het is erg gezellig!! Melissa (hostmoeder) heeft deze week avondshift, dus haar moeder heeft deze week elke dag voor ons gekookt. Ik ben afgelopen maandag een rondje door het dorpje gaan lopen met Adrian en Sara (hostbroertje en hostsister). Dat was heel gezellig en leuk. Het dorp is niet heel bijzonder, maar het was wel veel stiller en rustiger dan ik gewend ben. Gisteren na het eten zijn Sara en ik nog een keer een rondje gaan lopen, maar een stukje korter omdat het opeens heel snel heel mistig werd.

Vandaag ben ik met Melissa, Adrian en Sara poutine gaan eten (dat is eigenlijk gewoon friet maar dan met heel veel erop hahaha). Het was wel lekker, maar ik vind gewone friet lekkerder.

Dinsdag zijn we voor het eerst naar de school geweest om elkaar (de internationale studenten) en de student ambassadors (Candadese studenten van de school die er zijn om ons te helpen) te leren kennen. Ook kregen we toen een tour van de school. Woensdag was de eerste dag van school en Sara en ik gingen samen met de schoolbus naar school. Daar kregen we ons rooster. Ik had Mi'kmaw studies (de Mi'kmaq is de orginele stam in dit gebied), Physically active learning (eigenlijk gewoon gym maar dan met een fancy naam), biologie en scheikunde. Aan het eind van de dag heb ik scheikunde kunnen switchen voor learning strategies (eigenlijk gewoon een vrij uurtje waar je huiswerk kan doen, zeker in het begin heel saai maar alles is beter dan scheikunde). School begint om 9.05 en woensdag (de eerste lesdag dus) is om 9.15 het brandalarm af gegaan omdat er mensen in de wc's aan het vapen waren. De schooldirecteur gaf daarna per jaarlaag een speech (die staat bekend als de 'don't be that guy' speech) waarin ie flink pissig werd over het brandalarm.

Hier heb je elk semester maar 4 vakken en elke dag heb je les voor al die 4 vakken.

In de pauze zaten we met alle internationale studenten en student ambassadors in hetzelfde lokaal te eten, wat erg gezellig was.

Verder was donderdag school eigenlijk hetzelfde als woensdag hahaha

Vrijdag kwam tijdens het 1e uur (we zaten net 5 minuten in de les) Kirby (de manager van het programma) naar school om ons iets te vertellen over de oriëntatie die volgend weekend is. Kirby houdt van praten, dus hij was het hele uur bezig :). Daarna gingen we naar Mr. Nickelson (de schooldirecteur) om onze mail in te stellen (ging niet soepel, die van mij werkt nog maar half), dus ik heb ook het hele 2e uur gemist. Daarna hadden we Mi'kmaw studies waar we alleen gingen herhalen wat we donderdag hadden gedaan en daarna mochten we gewoon naar buiten (ik was de enige die bleef zitten omdat ik dacht dat het een grapje was). Omdat het vrijdag was waren we om 15.00 uit ipv 15.10 (wat geweldig was want ik had learning strategies het laatste uur).

Na school ging ik naar voetbal try outs (selectietraining), dus ik hoop dat ik in het team kom. (Maandag hangt er ergens op school een formulier met de namen)

Dat was wel zo'n beetje alles voor deze eerste schoolweek, tot de volgende keer!!


Reacties

Reacties

Sandra

Leuk verhaal, heel leuk om te lezen!
Dat ze nou net jou scheikunde geven, hahaha

Martijn

Wat een leuk verhaal weer, super om te lezen! Hopen dat het voetbal gelukt is ??⚽️

Oma Ton

Leuk verhaal, het leest heel echt, of je het naast mij zit te vertellen!!

Mariëtte

Wat leuk om zo te lezen wat je allemaal meemaakt! Het klinkt in elk geval erg gezellig allemaal! Zal voor je duimen dat je lekker kunt gaan voetballen.

Wim

Leuk, dat je inmiddels je weg goed gevonden hebt.
En het lijkt me leuk: de Mikkie Mauw studies.
Moet je mij ook maar eens wat van leren als je terug bent.
En nou maar zien of je in het Canadese voetbalteam komt.
Succes

Tilly

Fijn te lezen dat je je weg gevonden hebt en dat je het naar je zin hebt. Ga zo door en ik blijf graag op de hoogte ?

Sacha

Het klinkt alsof je al aardig aan het inburgeren bent daar. Fijn! Ik ben heel benieuwd wat je allemaal leert over de Mi’kmaq leert.
Groetjes,Sas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!